Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ- Ο μικρός πρίγκιπας


"Όμως η αλεπού ξαναγύρισε στην προηγούμενη σκέψη της:
- Η ζωή μου είναι μονότονη. Κυνηγάω κότες, οι άνθρωποι με κυνηγάν. Όλες οι κότες μοιάζουν κι όλοι οι άνθρωποι μοιάζουν. Γι’ αυτό λοιπόν, βαριέμαι λίγο. Αν όμως μ’ εξημερώσεις, η ζωή μου θα γίνει ηλιόλουστη. Θ’ αναγνωρίζω το θόρυβο ενός βήματος διαφορετικού απ’ όλα τα’ άλλα. Τα άλλα βήματα θα με κάνουν να κρύβομαι κάτω απ’ τη γη. Το δικό σου, σαν μουσική, θα με τραβάει έξω απ’ τη φωλιά μου. Κι έπειτα κοίτα. Βλέπεις εκεί πέρα, τα χωράφια με το στάρι; Δεν τρώω ψωμί. Το στάρι για μένα είναι άχρηστο. Τα χωράφια με το στάρι δε μου θυμίζουν τίποτα. Κι αυτό είναι λυπηρό. Όμως εσύ έχεις μαλλιά χρυσαφένια. Θα είναι υπέροχο λοιπόν όταν θα με έχεις εξημερώσει. Το στάρι, που είναι χρυσαφένιο, θα μου θυμίζει εσένα. Και θα μ’ αρέσει ν’ ακούω τον άνεμο μέσα στα στάχυα…
Η αλεπού σώπασε και κοίταξε ώρα πολλή το μικρό πρίγκιπα:
- Σε παρακαλώ… εξημέρωσέ με, είπε.
- Το θέλω, απάντησε ο μικρός πρίγκιπας, αλλά δεν έχω πολύ χρόνο. Έχω ν’ ανακαλύψω φίλους και πολλά πράματα να γνωρίσω.
- Γνωρίζουμε μονάχα τα πράματα που εξημερώνουμε, είπε η αλεπού. Οι άνθρωποι δεν έχουν πια καιρό να γνωρίζουν τίποτα. Τ’ αγοράζουν όλα έτοιμα απ’ τους εμπόρους. Επειδή όμως δεν υπάρχουν έμποροι που να πουλάν φίλους, οι άνθρωποι δεν έχουν πια φίλους. Αν θέλεις ένα φίλο, εξημέρωσέ με."


"Ξέρω κάποιον πλανήτη, όπου υπάρχει ένας κύριος με μούτρο βυσσινί. Ποτέ του δεν μύρισε λουλούδι. Ποτέ του δεν κοίταξε αστέρι. Ποτέ του δεν αγάπησε κανέναν. Το μόνο που κάνει είναι προσθέσεις. Κι όλη μέρα λέει και ξαναλέει σαν κι εσένα: "Είμαι σοβαρός άνθρωπος εγώ"


"Αν κάποιος αγαπάει ένα λουλούδι που δεν υπάρχει όμοιο του, μέσα στα εκατομμύρια των εκατομμυρίων τα άστρα, αυτό και μόνο φτάνει για να είναι ευτυχισμένος, όταν τα κοιτάει. Λέει μέσα του: "Κάπου εκεί είναι το λουλούδι μου". Αν όμως το αρνάκι φάει το λουλούδι, γι αυτό θα είναι σαν να σβήσαν ξαφνικά όλα τα άστρα. Και δεν είναι σπουδαίο αυτό;"


"Όταν θα κοιτάζεις τον ουρανό, τη νύχτα, κι αφού θα ζω δε ένα απ' αυτά, και θα γελώ σ' ένα απ' αυτά για σένα τότε θα είναι σαν να γελούν όλα τ' αστέρια. Εσύ θα χεις αστέρια που θα ξέρουν να γελούν (...) Και όταν πια σου περάσει η στεναχώρια (πάντα στεναχωριόμαστε), θα είσαι ευχαριστημένος που με γνώρισες"

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κυβισμός

Αφηρημένος Εξπρεσιονισμός και Γεωμετρική αφαίρεση

Φουτουρισμός