Arthur Rimbaud- Μια εποχή στην κόλαση



"...η σιωπή εξηγεί την ποίηση καλύτερα απ' τους πεντακόσιους τόμους που γράφτηκαν γι αυτήν. Η σιωπή αυτή είναι η καλύτερη ανακάλυψη του δημιουργού ύστερα από μιαν ατελεύτητη αγωνία. Είναι η μυστηριακή νύχτα απ' όπου ξυπνά κανείς για δράση"
Πρόλογος Karla Shapiro


"η απόγνωση ήταν ο θεός μου.
Κυλίστηκα στη λάσπα.
Στέγνωσα στον αέρα του εγκλήματος.
Ξεγέλασα την τρέλα."


"Δεν υπάρχει οικογένεια στην Ευρώπη που να μην τη γνωρίζω-
Θέλω να πω οικογένειες σαν τη δική μου που χρωστούν τα πάντα
στη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου"


"Ποτέ δεν κατάλαβα τους νόμους: δεν έχω συναίσθηση της ηθικής,
είμ' ασύδοτος:κάνετε λάθος."


"...έχεις πιει αφορολόγητο ποτό από το δυιλιστήριο
του Διαβόλου."


"Δεν είμαι δέσμιος της λογικής μου.
Είπα: Θεός. Θέλω ελευθερία μες την σωτηρία."


"Τι γεροντοκόρη είμαι να μου λείπει το θάρρος ν' αγαπήσω
το θάνατο."


"Τι ζητώ [...]
Ω! Ξανά ν' ανέβω στη ζωή. Να πέσουνε πάνω στις ασκήμιες τα μάτια μας."


"Κατοικούσα στην ψυχή του, καθώς σ' ένα παλάτι αποψιλωμένο, τέτοιο, ώστε κανείς να μη μπορεί ν' αντικρύσει ένα πρόσωπο τόσο χυδαίο όσο ο εαυτός μας."


"Πίστεψα σε κάθε δυνατή μαγεία.
Ανακάλυψα το χρώμα φωνηέντων-
Α μαύρο Ε άσπρος Ι κόκκινο Ο γαλάζιο Υ πράσινο."


"Έγραψα σιωπές, νύχτες, σημείωσα καταλεπτώς
τ' ανέκφραστο. Μέτρησα φρενίτιδες."


"ο λήθαργος του έρωτα καλά κρατεί.
Κάτω από τους θάμνους αναθυμιάζει
η οσμή της οργιασμένης νύχτας."


"Στο τέλος θεώρησα ιερή την αταξία του νου μου.
Ήμουν νωθρός, λεία ενός πυρετού αργοσάλευτου."

"η πράξη δεν είναι ζωή, είναι μέσο να λυγίζεις, κάποια δύναμη,
ένας εκνευρισμός. Η εγκράτεια είναι η αδυναμία του
εγκεφάλου."

"Ω κραταιά κάστρα, ω εποχές!
Υπάρχουν δίχως κρίματα ψυχές;"

"Τρώμε πυρετό μαζί με τα νερουλά λαχανικά μας.
Και μέθη! Και καπνό! Κι αμάθεια! Κι αυτοθυσίες!"

"Το άσμα των ουρανών, η πορεία των λαών.
Σκλάβοι μην καταριόμαστε τη ζωή."

"...και θα μαι ελεύθερος
ν' αδράξω την αλήθεια μέσα σε μια ψυχή και σ' ένα σώμα."

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κυβισμός

Αφηρημένος Εξπρεσιονισμός και Γεωμετρική αφαίρεση

Φουτουρισμός