«ΑΕΡΑΣ», με τη Ράνια Οικονομίδου και τη Ρένη Πιττακή στο θέατρο ΠΟΛΗ


DSC_9641
Δύο αδερφές που έχουν να συναντηθούν για καιρό. Μετά από το θάνατο της μητέρας τους. Μια αποτυχημένη αστική οικογένεια. Τρεις πίνακες. Πέντε πίνακες; Σχέσεις εξουσίας και δόλου, σαν εμπορικές συναλλαγές. Κι εμπάθειες. Και λέξεις. Κι αέρας.
Η θεατρική παράσταση «ΑΕΡΑΣ», σε κείμενο του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη θίγει, ρωτάει, ρωτάται, διακωμωδεί και ειρωνεύεται τη σχέση μεταξύ δύο γυναικών, μια σχέση που τέμνεται αποκλειστικά και μόνο στα οικογενειακά ζητήματα ιδιοκτησίας. Σ’ ένα μακροεπίπεδο αυτής της σχέσης δεν θα δυσκολευτούμε να αναγνωρίσουμε συμπεριφορές με δεδομένη ταξική και κοινωνική προέλευση, που σκιαγραφούνται με ενδιαφέροντα τρόπο, μέσω της ιδιοσυγκρασίας της κάθε ηρωίδας. Σε ένα μικροεπίπεδο αυτής της σχέσης, από την άλλη, δύναται να αναγνωρίσουμε, ορισμένα βασικά εμπόδια στη σύγχρονη επικοινωνία, καθώς και ορισμένες από τις νόρμες που διέπουν τις κανονιστικές συμπεριφορές στο δημόσιο χώρο, όπως η επίπλαστη ευγένεια, οι απόκρυφες σκοπιμότητες και ο εγωισμός.
Οι ηρωίδες υπνοβατούν. Οι ηρωίδες υπνοβατούν πράγματι; Οι ίδιες οι ηρωίδες αμφισβητούν το κατά πόσο αυτό που νομίζεις ότι ζεις, το ζεις στ’ αλήθεια, κι επιχειρούν να διακρίνουν το πεδίο του πραγματικού από εκείνο του φανταστικού. Οι ηρωίδες φοβούνται. Ποιος είναι αυτός ο περίφημος Άγιος Φόβος; Πού χωράνε όλες αυτές οι δυσειδαιμονίες, που προκαλεί το σφύριγμα του αέρα, για το οποίο καμιά δεν απορεί, μα κι οι δύο φοβούνται; Οι ηρωίδες σιωπούν. Σιωπούν; Εκείνες οι σιωπές, οι σαφέστατα γεμάτες από λέξεις, είναι η άρνηση των δύο προσώπων να αρθρώσουν τις λέξεις που θα «κλέψει» ο αέρας. Έτσι σιωπούν.
Διαβάστε περισσότερα πατώντας εδώ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κυβισμός

Αφηρημένος Εξπρεσιονισμός και Γεωμετρική αφαίρεση

Φουτουρισμός