Σ. Πατσαλίδης- Θέατρο και Θεωρία Ι

Ο εξπρεσιονισμός, ο Brecht, το "εγώ" και το "εμείς".

"το θέατρο δεν είναι μια απλή, φυσική αναπαράσταση, αλλά θέατρο του μυαλού, προέκταση του μύθου ή του εσωτερικού κόσμου του συγγραφέα..."
Studberg

"για τους εξπρεσιονιστές η οποιαδήποτε εξωτερική όψη των πραγμάτων δεν ήταν τίποτα άλλο παρά η έκφραση της εσωτερικής πραγματικότητας."
D.Bablet, S.Jacquot

(ο εξπρεσιονιστής συγγραφέας)"δημιουργεί τους χαρακτήρες του ελαυνόμενους αποκλειστικά από την προσωπική του συναισθηματική εμπειρία και όχι αναπολώντας ανθρώπους που έτυχε να δει να διακατέχονται από παρόμοια συναισθήματα. Επίσης, ο ηθοποιός δεν πρέπει να αποκρύβει το γεγονός ότι βρίσκεται στο θέατρο."
Kokoshka

"Η βασική πάλι εδώ είναι ανάμεσα στην ψυχή του ανθρώπου και την εξωτερική πραγματικότητα"
Brecht

(Kokoshka)
"Το θέμα του είναι η "μοιραία αντιπαράθεση" ανάμεσα στους βασικούς πόλους της ύπαρξης που μορφοποιούν τη βάση των ονείρων μας: έρωτας και θάνατος."

"το θέατρο ως σύνδεση των τεχνών" W.Kandinsky

"το μέλλον του θεάτρου είναι φιλοσοφικό" B.Brecht

"το θέατρο λειτουργεί με βάση τους εσωτερικούς νόμους που του επιβάλει το συμβόλαιο που έχει "συνάψει" σιωπηρά με το δέκτη" B.Brecht

"Ο θεατής δεν οφείλει μόνο να ψάχνει να βρει τις προϋποθέσεις για τη μεταλλαγή του κόσμου, αλλά και να τις δημιουργεί" B.Brecht

"o Brecht άλλαξε το θεατρικό σύστημα:[...] Όλα παραμένουν ανοιχτά για να δοκιμαστούν έξω, στο πραγματικό κόσμο." B.Dort



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κυβισμός

Αφηρημένος Εξπρεσιονισμός και Γεωμετρική αφαίρεση

Φουτουρισμός