Βολφγκανγκ Γκαίτε Φάουστ

Το θεατρικό κείμενο και οι πολυδιάστατοι χαρακτήρες του Γκαίτε μιλάνε από μόνοι τους
Σας παραθέτω μερικά από τ' αγαπημένα μου αποσπάσματα από το βιβλίο...

"ό,τι έχω το θορώ μακριά στα βάθη,
και ζωντανό μου εγίνεται ό,τι εχάθη."

~~

"Θάρρος λοιπόν κι ας μου γενείς το ιδανικό,
τη φαντασία κι όσα αυτή σέρνει ας λύσεις:
αίσθημα, πάθος, νου και λογικό,
μα και την τρέλα μη τη λησμονήσεις!"

~~

"Τον κόσμο ζήτα να μπερδεύεις μόνο
να τον ευχαριστηθείς δεν μπορείς-
Τι αισθάνεσαι; Χαρά- για πες- ή πόνο;"

~~

(Κύριος:) "Η ορμή παντοτινά που δρα και ζει
με της αγάπης ας ζώσει τους φραγμούς,
κι ό,τι ως όραμα εμπρός σας τρεμοσβεί
στεριώστε το μ' αιώνιους στοχασμούς!"

~~

(Φάουστ:) "Αχ! εύκολο δεν είναι στο κορμί
με τα φτερά του νου να σμίξει τα φτερά του."

~~

(Φάουστ:) "Γέρος πολύ είμαι για να παίξω μόνο,
νέος πολύ για να μαι δίχως πόθο."

~~

(Μεφιστοφελής:) "Άκου με: όποιος θεωρίες τον ζαλίζουν,
μοιάζει το ζώο, που δαιμόνιο πονηρό
σ' ένα χωράφι το γυρνά ξερό,
ενώ χλωρά λιβάδια γύρω πρασινίζουν."

~~

(Μεφιστοφελής:) "Τι μίσος που έχω του εαυτού μου που άφησα τέχνη και γυναίκα!"

~~

(Μεφιστοφελής:) "Σαχλότερο στον κόσμο δε βρίσκω άλλο τι
από ένα διάολο απελπισμένο."

~~

(Φάουστ:) "Με τούτο γέμισε όσο παίρνει την καρδιά σου,
κι όταν εισ' όλη ευτυχισμένη στο αίσθημα σου,
πες το όπως θέλεις τότε,
πες το ευτυχία, καρδιά, έρωτα, θεό!
Όνομα εγώ γι αυτό δεν έχω!
Αίσθημα ειν' όλα
το όνομα ήχος είναι και καπνός,
που θολώνει του ουρανού το φως ."

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κυβισμός

Αφηρημένος Εξπρεσιονισμός και Γεωμετρική αφαίρεση

Φουτουρισμός